Cliëntgestuurde Initiatieven en projecten logo keurmerk client centraal
Keizersgracht 252 1016 EV Amsterdam 020-6253111 info@scipweb.nl
mei 29, 2019

Review Cursus "The Artist Way"

Onlangs heb ik de cursus The Artist Way gevolgd bij SCIP.

Er waren drie docenten voor de cursisten, allen vrijwilliger. We volgden het boek The Artist Way van Julia Cameron. Het boek heeft een prettige positieve en optimistische toon. Wanneer je twijfelt over je eigen mogelijkheden, dan is deze cursus een goed hulpmiddel om je prettiger en zekerder te gaan voelen en om jezelf meer in je eigen kracht te laten komen.

Door de cursus kwam ik meer bij mijzelf, bij het kunstenaarskind in me, bij mijn creative flow. Je leert er subconsious writing hetgeen ik kan gebruiken in mijn schrijverschap. Door de cursus wil ik gaan schrijven zoals Joan Miro schildert, vanuit het onderbewuste, associatief en surrealistisch. Via de kunstenaarsuitjes die onderdeel uitmaken van de cursus voed je jezelf. Julia Cameron probeert je weer in contact te laten komen met je eigen creativiteit. Dat kan schrijven zijn, maar ook schilderen, dansen regisseren of pottenbakken zijn. Julia Cameron stelt je de vraag: wat wil je echt? En wat zit je daarvoor in de weg? Ikzelf was onzeker geworden na een afwijzing van de Schrijversvakschool. Aan het eind van de cursus hebben we deze afwijzing ritueel verbrand, waarna ik er een dansje op gemaakt heb. Mijn obstakel was dat de innerlijke criticus in mij een boost had gekregen, waardoor ik onzeker was geworden. Die is door de cursus opgeruimd.

Uko Verhulst

Het laatste nieuws van SCIP

LOGIN: Computercursus

Om de 8 weken gaan we een computer cursus geven. De eerste bijeenkomst is op 22 augustus. Dit is de basiscursus software en hardware en bestaat uit zeven lessen.

aug 20, 2019

Lotgenoten Gender Issues

Is opstaan moeilijk?

Niet zo lekker in je vel of in je kleren?
Valt ‘meneer’ of ‘mevrouw’ je slecht?
Zou je liever in een ander geslacht je leven leiden?

En zoek je gelijkgestemden?

jul 16, 2019

Nieuwsbrief Ervaringswijzer

De Nieuwsbrief van Ervaringswijzer is zojuist verstuurd.

jun 26, 2019

Doorstromen?

Doorstroom-spreekuur: Elke woensdagochtend van 09.30 tot 13.30 uur
SCIP: Keizersgracht 252

Voor iedereen die door wil stromen naar regulier werk, beschut werk, (ander) vrijwilligerswerk, een cursus of opleiding. En voor iedereen die mogelijkheden wil verkennen voor training en coaching.

jun 20, 2019

Cursus Portfolio

Ontdek de kracht van je eigen ervaring tijdens de portfolio training

De training geeft een beeld van de kwaliteiten die achter alledaagse ervaringen schuilgaan en geeft een boost aan je zelfvertrouwen.

De vijf bijeenkomsten gaan in op het samenstellen van je cv, het maken van een persoonlijk portret en het ontdekken van je eigen kwaliteiten en talenten. Na de cursus heb je een goed beeld van wat je allemaal in huis hebt.

jun 13, 2019

Het Grote Cafeesfeest 2019

Vrijdag 28 juni vanaf 17.00 uur is er weer het Grote Psychiatrie Cafeesfeest (vijf cafés) in de Boomsspijker, Rechtboomssloot 52. Iedereen is vrij om het podium te beklimmen en een optreden neer te zetten met bv poëzie, muziek, voor te dragen uit eigen of andermans werk, een goed  verhaal te vertellen of een dansje te doen. Alleen of in gezelschap. Grijp deze kans!
jun 13, 2019

ACC op zoek naar personeel

We zijn dringend op zoek naar computerdocenten, docent-assistenten en inloop-vrijwilligers